لوله کربن استیل

طریقه جوشکاری لوله های گالوانیزه

0 گؤروش
یازار:‌

 گالوانیزه کردن فرآیند پوشش روی روی فولاد است. لوله های فولادی گالوانیزه به طور گسترده در کشاورزی و ساخت و ساز صنعتی استفاده می شود زیرا گالوانیزه می تواند پوشش های محافظ اکسید متراکمی را برای محافظت از سازه های فولادی در داخل لوله های فولادی تشکیل دهد. آیا می توان لوله فولادی گالوانیزه را جوش داد؟ آره! در واقع هیچ تفاوتی بین جوش آنها و لوله فولادی کربن معمولی وجود ندارد، اما به دلیل وجود لایه گالوانیزه، در جوشکاری مستعد ترک، تخلخل و ورود سرباره هستند و نمی توان کیفیت جوش را تضمین کرد.
 چگونه لوله های فولادی گالوانیزه را جوش دهیم؟
لوله فولادی گالوانیزه را می توان با استفاده از جوش قوس الکتریکی سنتی جوش داد. در صورتی که جوشکاری به درستی انجام شود، تفاوت چندانی در خواص مکانیکی جوش روی لوله های گالوانیزه و غیرگالوانیزه وجود ندارد.
لوله های گالوانیزه معمولاً با جوش نقطه ای یا مقاومتی با استفاده از الکترودهای خاصی که چسبندگی به قطعه کار را به حداقل می رساند، جوش داده می شوند. اولاً، مواد جوشکاری صحیح عامل کلیدی برای به دست آوردن اتصال بی عیب و نقص با عملکرد مکانیکی خوب است. J421، J422، J423 میله های ایده آل برای فولاد گالوانیزه هستند. در مرحله دوم، قبل از شروع جوشکاری، پوشش روی را بردارید. پوشش روی ناحیه جوش به اضافه روکش روی 1/2 اینچی را آسیاب کنید و ذوب شده و به سطح زمین آغشته شود. آن ناحیه را با روغن نافذ اسپری خیس کنید. با استفاده از یک آسیاب تمیز و جدید برای حذف لایه گالوانیزه.
پس از اتمام آماده سازی اقدامات حفاظتی و ضد خوردگی، می توانید جوشکاری را انجام دهید. جوشکاری یک عملیات با دمای بالا است و جوشکاری لوله گالوانیزه دود سبز رنگ خطرناکی آزاد می کند. توجه داشته باشید، این بخار واقعا برای انسان سمی است! اگر نفس بکشید، سردرد شدید ایجاد می کند، ریه ها و مغز شما را مسموم می کند. بنابراین هنگام جوشکاری باید از ماسک تنفسی و اگزوز استفاده کرد و از تهویه عالی اطمینان حاصل کرد و همچنین یک ماسک ذرات در نظر گرفت.
 هنگامی که پوشش روی در ناحیه جوش آسیب دیده است. رنگ آمیزی محل جوشکاری با مقداری رنگ غنی از روی. در کاربرد عملی، لوله فولادی گالوانیزه با قطر کمتر یا مساوی 100 میلی متر باید با رزوه متصل شود و لایه گالوانیزه آسیب دیده و قسمت رزوه ای که در حین اتصال در معرض دید قرار گرفته باید ضد عفونی کننده باشد. لوله فولادی گالوانیزه با قطر بیشتر از 100 میلی متر باید توسط فلنج یا اتصالات لوله مسدود کننده به هم متصل شود و قسمت جوش لوله و فلنج دوباره گالوانیزه شود.
 https://galvanizedpipes.mystrikingly.com/

آردینی اوخو
یکشنبه 28 آذر 1400
بؤلوملر :

فرق بین لوله گالوانیزه فولادی با لوله مانیسمان

0 گؤروش
یازار:‌

لوله گالوانیزه توسط روی محافظت می شود، بنابراین زنگ زدن آن آسان نیست، لوله فولادی گالوانیزه سبک تر از لوله فولادی بدون درز است، اگر در بالکن استفاده شود، بهترین سبک با لوله گالوانیزه است، زیرا لوله فولادی بدون درز سنگین با ضخامت دیواره ضخیم است. و هزینه لوله فولادی بدون درز بیشتر از لوله فولادی گالوانیزه است، همچنین لوله گالوانیزه بادوام است، عمر مفید بسیار بیشتر از لوله بدون درز است. اگر کیفیت عالی است، استفاده از بیست سال نباید مشکلی ایجاد کند.

لوله فولادی جوش داده شده با پوشش سطحی یا گالوانیزه گرم می تواند مقاومت در برابر خوردگی را افزایش داده و عمر را طولانی کند.

تفاوت لوله گالوانیزه با لوله بدون درز

تفاوت فرآیند تولید: فولاد گالوانیزه به یک سطح گالوانیزه اشاره دارد، ممکن است لوله جوش داده شود، می تواند بدون درز باشد، فرآیند تولید لوله فولادی بدون درز به معنای نقاط جوش داده شده و بدون درز است.

لوله های بدون درز به طور گسترده برای صنایع هسته ای، گاز، پتروشیمی، کشتی سازی و دیگ بخار استفاده می شود. لوله های بدون درز 65 درصد از سهم بازار در صنعت دیگ بخار چین را در اختیار دارند.

تفاوت کاربردها:

لوله فولادی بدون درز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، به جز برای آب، گاز، نفت، لوله خط سیال کم فشار عمومی، همچنین به عنوان صنعت نفت گرمایش به ویژه، لوله های چاه نفت میدان نفت دریایی، خطوط لوله، تجهیزات کک سازی شیمیایی، خنک کننده میعانات، استفاده می شود. تقطیر زغال سنگ مبادله روغن شستشو لوله مورد استفاده، و شمع پایه، قاب پشتیبانی تونل معدن با یک لوله. لوله گالوانیزه به طور کلی برای ساخت نرده، نرده، نرده، نرده محافظ بالکن استفاده می شود. معمولا در پروژه های شهری، جاده ها، کارخانه ها، مدارس، مناطق توسعه، باغ ها، میادین، مسکونی و مکان های دیگر استفاده می شود.


https://medium.com/@hadimehrabi1/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-543af0886b31


آردینی اوخو
سه شنبه 16 آذر 1400
بؤلوملر :

تاریخ تولید پلیکا

0 گؤروش
یازار:‌

لوله های پلی وینیل کلراید، به طور خلاصه، لوله های PVC، به طور گسترده ای به دلیل مزایای متعدد در کاربردهای مختلف خانگی، کشاورزی و صنعتی در سراسر جهان شناخته شده است. ممکن است لوله پلیکا و انواع آنها را برای انتقال آب آشامیدنی، لوله کشی، آبیاری و بسیاری از کاربردهای صنعتی در مورد حمل و نقل و توزیع سیالات استفاده کنید. گفته می شود که PVC سومین پلاستیک تولید شده تجاری در جهان امروز است. اما آیا از تاریخچه کشف و تکامل تدریجی آن در این مقیاس وسیع استفاده امروزی آگاه هستید؟ بیایید حفاری کنیم.
لوله پلیکا
پلیکا اولین بار توسط شیمیدان آلمانی دیگری به نام فریدریش هاینریش آگوست کلاته در سال 1913 به دلیل فرآیند مستندسازی پلیمریزاسیون وینیل کلرید با استفاده از نور خورشید به ثبت رسید.
حتی پس از این شناخت، لوله پلیکا به دلیل ماهیت سفت و سخت و گاهی اوقات حتی شکننده، همچنان از صنایع دور مانده است. بیش از یک دهه طول کشید تا دانشمندان فرآیندی را برای مهار شیمیایی این ترموپلاستیک جدید ایجاد کنند.
در سال 1926، Waldo Semon به همراه B.F. Goodrich Company، شارلوت، کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا فرایند پلاستیک سازی PVC را با استفاده از مواد افزودنی مختلف کشف کردند. این PVC انعطاف پذیری بسیار بیشتری را به ارمغان آورد و پردازش بیشتر به عنوان مناسب برای مصارف تجاری آسان تر شد.
در حدود سال 1932 بود که اولین لوله ها با استفاده از PVC در آلمان ساخته شد.
در سال 1935، آلمان اولین لوله های PVC را تولید کرد. هزینه کم، نگهداری کم و انعطاف پذیری همه کاره آنها را به انتخابی محبوب برای خانوارها تبدیل کرده است.
سیر تکاملی لوله های  پلیکا
پس از جنگ جهانی دوم، تولید تجاری PVC همراه با نوآوری های بیشتر افزایش یافت تا مواد کاربرپسندترین مشتق شده از PVC را بسازند. برای کاربردهای تجاری مختلف، PVC با روان کننده ها، تثبیت کننده های حرارتی، پرکننده ها، نرم کننده ها مانند مشتقات اسید فتالیک و سایر افزودنی ها برای سهولت در پردازش بیشتر مخلوط می شود.
بنابراین جهان بعداً با CPVC (پلی وینیل کلراید کلردار)، UPVC (پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک) و غیره معرفی شد.
CPVC با کلرزنی PVC تولید می شود. به طور قابل توجهی انعطاف پذیرتر است و می تواند دمای بالاتری را نسبت به PVC معمولی تحمل کند. از این رو، کاربردهای صنعتی گسترده تری نسبت به PVC به طور کلی دارد.
از طرف دیگر UPVC نسخه سفت تری از PVC است و به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.
کاربردها و انواع لوله های  پلیکا
برندهای معتبری مانند Ori-Plast Limited لوله های PVC، CPVC و UPVC را به همراه اتصالات در درجه ها و ضخامت های مختلف تولید می کنند. اینها برای اهداف عملی مختلف مانند لوله های آبیاری قطره ای، لوله های PVC پلاستیکی برای باغ (شلنگ)، لوله های SWR (خاک-پسماند-آب باران) uPVC، لوله های PVC-O و غیره مناسب هستند.
شما می توانید به راحتی لوله ها را با استفاده از یک کاتر لوله پلیکا ساده جدا کنید تا در نخلستان مورد نیاز خود قرار گیرند و خاصیت مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش آنها را برای استفاده در شرایط سخت در فضای باز نیز ایمن می کند.
با مزایای متعدد مانند هزینه کم، مقاومت در برابر خوردگی، حداقل نگهداری و نصب ساده و سریع، لوله پلیکا و انواع آن به درستی به انتخاب مطلوب در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی، کشاورزی، تجاری و مسکونی تبدیل شده اند.
اگر این بحث در مورد تاریخچه و تکامل لوله های PVC برای شما جالب بود، چرا یک دقیقه آن را به اشتراک نمی گذارید تا دیگران نیز از آن لذت ببرند!

http://fittings.parsiblog.com/Posts/2/%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87+%d9%be%d9%84%d9%8a%da%a9%d8%a7/

آردینی اوخو
یکشنبه 14 آذر 1400
بؤلوملر :

اینده لوله مانیسمان

0 گؤروش
یازار:‌

همانطور که از نام آن پیداست، لوله های فولادی مانیسمان بدون درز یا اتصالات جوشی هستند. در لوله های  مانیسمان به دلیل عدم وجود درز یا جوش، مناطق ضعیف تر یا تمرکز تنش وجود ندارد.
بنابراین لوله های  مانیسمان خواص مکانیکی بهتر و یکنواختی در امتداد محور مقطع دارند. اما تولید لوله بدون درز یا جوش هزینه آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
کاربردهای لوله های فولادی مانیسمان شامل مناطقی است که هزینه آن می تواند به دلیل مزایای کیفی مانند کاربردهای دما و فشار بالا در صنعت نفت و گاز به خطر بیفتد.
مشخصات لوله  مانیسمان
Oil Country Tubular Goods (OCTG) در نفت و گاز استفاده می شود و طبق استانداردهای API 5L Pipe ASTM تولید می شود. سایر موارد عبارتند از ASTM A106 برای لوله های بدون درز با دمای بالا. ASTM A179، ASTM A192، ASTM A19، ASTM A210، ASTM A213 برای لوله های مبدل حرارتی استفاده می شود. ASTM A333 برای کاربردهای مکانیکی استفاده می شود. و ASTM A556 برای کاربردهای فشار بالا مانند بخار استفاده می شود. مشخصات ASME B36.10 برای تعیین اندازه و وزن لوله استفاده می شود. معمولا لوله های بدون درز قطری بین 1/8 تا 24 اینچ دارند.
فرایند ساخت
سه روش اصلی برای ساخت لوله مانیسمان استفاده می شود. فرآیند آسیاب سنبه رایج ترین روش است که در آن شمش فولادی گرد گرم شده با فشار دادن آن در برابر سوراخ کننده چرخشی در مرکز به یک استوانه توخالی تبدیل می شود. در همین حال، غلتک ها قطر و ضخامت بیرونی را کنترل می کنند.
شکل اصلاح شده این فرآیند به روش Plug Mill معروف است. این فرآیند تقریباً مشابه آسیاب سنبه ای است با این تفاوت که حفره توخالی از طریق چند گذر در روش Plug Mill ایجاد می شود.
روش دیگر به عنوان فرآیند تولید لوله  مانیسمان فورجی شناخته می شود. برای تولید لوله های  مانیسمان با فشار بالا استفاده می شود. در این فرآیند حفره توخالی لوله  مانیسمان از طریق آهنگری با قالبی برابر با قطر داخلی لوله تولید می شود.
شرکت های برتر تولید لوله های فولادی  مانیسمان
در زیر چند شرکت منتخب تولید لوله و لوله فولادی بدون درز آورده شده است.
نمای کلی بازار
لوله های  مانیسمان بیشتر در فعالیت های اکتشاف نفت و گاز استفاده می شوند. قیمت نفت پس از کاهش شدید در سال 2016 در حال بهبود است. از آن زمان به بعد، قیمت نفت به میزان قابل توجهی بهبود یافت و این امر بازار OCTG را نیز تحت تأثیر قرار داد. کاهش تولید و توافق سهمیه بین اوپک و کشورهای غیراوپک نقش حیاتی در تثبیت بازار نفت از جمله عوامل دیگر داشت.
روند عرضه کم فرصت هایی را برای فعالیت های اکتشافی جدید ایجاد می کند. عوامل متعددی زنجیره تامین نفت و گاز را مختل می کند. انتظار می رود مشکلات ژئوپلیتیکی در ونزوئلا و ایران و خروج قطر از اوپک بر عرضه در چند سال آینده تأثیر بگذارد. مخازن نفت در میادین موجود با نرخ های بالا رو به اتمام است و تقاضای اکتشاف جدید در حال افزایش است که در آینده بر بازارهای OCTG تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
بخش خودرو نیز یکی از کاربران اصلی لوله  مانیسمان با قطر کوچک است. روند برق رسانی در صنعت خودرو در حال تغییر چهره بازار است. صنعت خودرو در حال جابجایی و حرکت به سمت بازارهای در حال توسعه است. اتحادیه اروپا پس از چین دومین تولیدکننده بزرگ خودرو است. دیگر تولیدکنندگان بزرگ خودرو عبارتند از ژاپن، هند، کره جنوبی، آمریکا، برزیل، مکزیک، کانادا و ایران. بنابراین، تقاضا برای لوله های  مانیسمان فرصت های رشد بیشتری را در این بازارهای کلیدی خواهد دید.
دیگر بخش‌های اصلی مصرف نهایی لوله‌های  مانیسمان، بخش‌های ساخت و ساز و زیرساخت هستند. طبق اعلام موسسه مهندسین عمران بریتانیا (ICE)، بازار ساخت و ساز بریتانیا در دهه آینده سریعتر از چین رشد خواهد کرد. بازار ساخت و ساز چین به دلیل سیاست های جدید شهرنشینی هنوز دارای پتانسیل رشد عظیمی است.
کاربران نهایی لوله های مانیسمان
بخش نفت و گاز یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نهایی لوله های OCTG است. بخش نفت و گاز تا سال 2018 حدود 37 درصد از کل لوله های مانیسمان را به خود اختصاص داده است.
صنایع شیمیایی و مهندسی مکانیک یا بخش‌های ماشین‌آلات نیز سهم عمده‌ای در تقاضای لوله‌های  مانیسمان دارند. در اینجا، لوله های بدون درز در خطوط دما و فشار بالا مانند لوله های بویلر استفاده می شود.
بخش خودرو از لوله های مانیسمان با قطر کوچک و دقیق در لوله های رادیاتور، میله های خیره و غیره استفاده می کند. بخش ساخت و ساز و زیرساخت نیز سهم قابل توجهی در تقاضای لوله های مانیسمان دارد. از کاربردهای آن می توان به داربست، خطوط آب و بخار، قطعات بارگیری و تیرها اشاره کرد.

https://simlespipe.mystrikingly.com/

آردینی اوخو
جمعه 12 آذر 1400
بؤلوملر :

لوله گالوانیزه چگونه ساخته می شود

0 گؤروش
یازار:‌


فولاد گالوانیزه برای اولین بار در اوایل دهه 1800 ساخته شد، اما تا دهه 1850 و 1860 رایج نشد. این با پوشش فولاد با روی مایع تولید می شود که مانعی در برابر خوردگی می کند و عمر مفید لوله ها را افزایش می دهد. لوله گالوانیزه به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی و ایمنی بهداشتی بهبود یافته، تا دهه 1960 به عنوان جایگزینی برای لوله های سربی استفاده می شد. امروزه اگر خانه یا کسب‌وکاری دارای لوله‌های فولادی گالوانیزه باشد، عمر مفید آن به پایان رسیده یا عمر مفید آن گذشته است. خوشبختانه، هنگام برخورد با لوله های فولادی گالوانیزه قدیمی خود گزینه هایی دارید.
لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه
در حالی که لوله های لوله کشی فولاد گالوانیزه بهتر از لوله های سربی در نظر گرفته می شوند، لزوماً خطر قرار گرفتن در معرض سرب را کاهش نمی دهند. ناگفته نماند، هنگامی که از لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه برای خطوط تامین آب استفاده می شود، واکنش بین پوشش روی و مواد معدنی موجود در آب مقیاس تشکیل می دهد که می تواند به طور چشمگیری طول عمر مورد انتظار را کاهش دهد.
فولاد گالوانیزه و سرب
فولاد گالوانیزه اولیه در روی طبیعی که خالص نشده بود و حاوی سرب بود غوطه ور شد. یکی دیگر از دوره های سرب، لوله های لوله کشی سربی موجود در منازل و مشاغل بود. با از کار افتادن لوله‌های سربی، صاحبان خانه و ساختمان‌ها بخش‌های لوله شکست خورده را با فولاد گالوانیزه جایگزین می‌کنند، که خطر سرب را کاهش نمی‌دهد، زیرا ذرات لوله‌های سربی موجود اغلب در خوردگی ایجاد شده در لوله‌ گالوانیزه گیر می‌کنند. اگر سیستم لوله کشی شهری حاوی لوله های سربی نیز باشد، این موضوع نیز صادق است زیرا ذرات سرب می توانند همراه با جریان آب حرکت کنند.
فولاد گالوانیزه و ساخت رسوب
فولاد گالوانیزه همچنین در هنگام استفاده برای لوله کشی مستعد رسوب گیری است. پوشش روی، چه خالص و چه ناخالص، با مواد شیمیایی و معدنی موجود در آب لوله کشی در تعامل است. این فعل و انفعال لایه ای از مقیاس را ایجاد می کند که با گذشت زمان ضخیم تر می شود و فشار آب و جریان آب را کاهش می دهد. این می تواند آنقدر شدید شود که داخل لوله را کاملاً ببندد و از رسیدن آب به وسایل آب جلوگیری کند.
تصمیم گیری برای تغییر یا تعویض لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه
اگر خانه، کسب و کار، مجتمع آپارتمانی یا ساختمان کاندو شما هنوز دارای لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه است، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید کل سیستم را جایگزین کنید، به دلیل خطرات احتمالی و مشکلات فشار آب، یا اینکه آیا این لوله ها را می توان با یک اپوکسی پوشش داد. پوشش یا آستر. حقیقت این است که بستگی به وضعیت لوله ها دارد.
تعویض لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه
اولین گزینه ای که اغلب به ذهن اکثر صاحبان ساختمان می رسد، جایگزینی تمام لوله های فولادی گالوانیزه با نوع دیگری از لوله مانند PEX، PVC، CPVC و مس است. با تعویض کامل لوله های گالوانیزه، مشکلات احتمالی سرب در لوله های شما برطرف می شود و مشکلات جریان آب، فشار و نشتی حل می شود.
طول عمر مورد انتظار لوله لوله کشی
وقتی صحبت از جایگزینی فولاد گالوانیزه با لوله های ساخته شده از مواد متفاوت می شود، بسته به نوع لوله ای که انتخاب می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که لوله ها از 20 تا بیش از 100 سال عمر کنند. با این حال، اگر فقط قصد دارید برخی از لوله های فولادی گالوانیزه خود را تعویض کنید، نباید از مس استفاده کنید زیرا مس و فولاد گالوانیزه مورد استفاده در یک سیستم لوله کشی می توانند خوردگی را تسریع کنند.
فولاد ضد زنگ - 100 سال یا بیشتر
مزایای تعویض لوله های فولادی گالوانیزه
هر لوله لوله کشی در ساختمان شما قابل تعویض است.
لوله‌های لوله‌کشی جدید برای چندین دهه عمر می‌کنند.
جریان و فشار آب به طور کامل بازیابی خواهد شد.
شما احتمال آلودگی سرب را در آب آشامیدنی خود کاهش خواهید داد.
معایب تعویض لوله های فولادی گالوانیزه
هزینه تعویض می تواند بسیار بیشتر از پوشش لوله های شما باشد.
برای رسیدن به لوله ها ممکن است لازم باشد سوراخ هایی در دیوارهای شما بریده شود.
تعویض لوله ها بیشتر از خط کشی آنها طول می کشد.
شما ممکن است نیاز به استخدام یک پیمانکار دوم برای جایگزینی دیوار خشک برداشته شده و فینیش داشته باشید.
پوشش لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه شما
به جای تعویض هر لوله لوله کشی فولادی گالوانیزه در ساختمان خود، ممکن است بتوانید لوله های خود را با اپوکسی پوشش دهید. پوشش لوله های خود با اپوکسی می تواند راه مقرون به صرفه تری برای بازسازی لوله های لوله کشی شما و از بین بردن نشتی، سرب و خوردگی آینده باشد.

https://galvanizedpipe.blogspot.com/2021/10/blog-post.html

آردینی اوخو
سه شنبه 9 آذر 1400
بؤلوملر :