گالوانیزه کردن فرآیند پوشش روی روی فولاد است. لوله های فولادی گالوانیزه به طور گسترده در کشاورزی و ساخت و ساز صنعتی استفاده می شود زیرا گالوانیزه می تواند پوشش های محافظ اکسید متراکمی را برای محافظت از سازه های فولادی در داخل لوله های فولادی تشکیل دهد. آیا می توان لوله فولادی گالوانیزه را جوش داد؟ آره! در واقع هیچ تفاوتی بین جوش آنها و لوله فولادی کربن معمولی وجود ندارد، اما به دلیل وجود لایه گالوانیزه، در جوشکاری مستعد ترک، تخلخل و ورود سرباره هستند و نمی توان کیفیت جوش را تضمین کرد.
 چگونه لوله های فولادی گالوانیزه را جوش دهیم؟
لوله فولادی گالوانیزه را می توان با استفاده از جوش قوس الکتریکی سنتی جوش داد. در صورتی که جوشکاری به درستی انجام شود، تفاوت چندانی در خواص مکانیکی جوش روی لوله های گالوانیزه و غیرگالوانیزه وجود ندارد.
لوله های گالوانیزه معمولاً با جوش نقطه ای یا مقاومتی با استفاده از الکترودهای خاصی که چسبندگی به قطعه کار را به حداقل می رساند، جوش داده می شوند. اولاً، مواد جوشکاری صحیح عامل کلیدی برای به دست آوردن اتصال بی عیب و نقص با عملکرد مکانیکی خوب است. J421، J422، J423 میله های ایده آل برای فولاد گالوانیزه هستند. در مرحله دوم، قبل از شروع جوشکاری، پوشش روی را بردارید. پوشش روی ناحیه جوش به اضافه روکش روی 1/2 اینچی را آسیاب کنید و ذوب شده و به سطح زمین آغشته شود. آن ناحیه را با روغن نافذ اسپری خیس کنید. با استفاده از یک آسیاب تمیز و جدید برای حذف لایه گالوانیزه.
پس از اتمام آماده سازی اقدامات حفاظتی و ضد خوردگی، می توانید جوشکاری را انجام دهید. جوشکاری یک عملیات با دمای بالا است و جوشکاری لوله گالوانیزه دود سبز رنگ خطرناکی آزاد می کند. توجه داشته باشید، این بخار واقعا برای انسان سمی است! اگر نفس بکشید، سردرد شدید ایجاد می کند، ریه ها و مغز شما را مسموم می کند. بنابراین هنگام جوشکاری باید از ماسک تنفسی و اگزوز استفاده کرد و از تهویه عالی اطمینان حاصل کرد و همچنین یک ماسک ذرات در نظر گرفت.
 هنگامی که پوشش روی در ناحیه جوش آسیب دیده است. رنگ آمیزی محل جوشکاری با مقداری رنگ غنی از روی. در کاربرد عملی، لوله فولادی گالوانیزه با قطر کمتر یا مساوی 100 میلی متر باید با رزوه متصل شود و لایه گالوانیزه آسیب دیده و قسمت رزوه ای که در حین اتصال در معرض دید قرار گرفته باید ضد عفونی کننده باشد. لوله فولادی گالوانیزه با قطر بیشتر از 100 میلی متر باید توسط فلنج یا اتصالات لوله مسدود کننده به هم متصل شود و قسمت جوش لوله و فلنج دوباره گالوانیزه شود.
 https://galvanizedpipes.mystrikingly.com/

یکشنبه 28 آذر 1400
بؤلوملر :