لوله مانیسمان با ورود به آسیاب لوله از طریق یک شمش (که اساساً یک میله فولادی قوی است) یا یک سیم پیچ (یک رول کاغذ توالت ساخته شده از فولاد را تصور کنید) شروع می شود. بسته به تکنیک تولیدی که توسط آسیاب استفاده می شود، این بیلت ها یا کویل ها برای تولید محصول نهایی تکمیل شده پردازش می شوند. ما تکنیک‌های مختلف تولید مورد استفاده برای ساخت لوله مانیسمان را بررسی می‌کنیم، اما ابتدا اجازه دهید نگاهی به نحوه ورود فولاد کربنی به اینجا بیندازیم.

لوله مانیسمان برای تشکیل آلیاژ بادوام عمدتاً به کربن بستگی دارد. فولاد کربن ممکن است حاوی عوامل دیگری مانند منگنز، کبالت یا تنگستن باشد، اما نسبت این مواد مشخص نشده است. در زیر چهار نوع لوله مانیسمان نشان داده شده است:

ملایم / کم - حاوی درصد بسیار کمی کربن است

متوسط ​​- 0.3 تا 0.59٪ کربن وزنی

بالا - 0.6 تا 0.99٪ کربن

فوق العاده بالا - 1.0 تا 2.0٪ کربن

لوله مانیسمان

مشخصات لوله مانیسمان:

1. ایمن و بادوام

از آنجایی که فولاد انعطاف پذیر و ایمن است، اغلب از فولاد استفاده می شود. مصالح ساختمانی زیر زمین ممکن است مستعد تجزیه و حشرات باشد. فولاد پوسیده نمی شود و در برابر حشرات مانند موریانه مقاوم است. فولاد نیز به همین ترتیب نیازی به درمان با مواد نگهدارنده، آفت کش ها یا چسب ندارد، بنابراین مقابله و کار با آن بی خطر است. از آنجایی که فولاد غیر قابل احتراق است و گسترش آتش را سخت تر می کند، استفاده از آن در ساخت خانه ها عالی است. ساختمان های اسکلت فلزی در برابر بلایای طبیعی مانند تورنا مقاومت بیشتری دارند

داس، طوفان ها، صاعقه ها و زلزله ها.

لوله مانیسمان در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم است. لوله کربن فولادی در حمل و نقل و سرویس تقریباً نشکن است و به همین دلیل است که لوله کشی آب در زیر خیابان ها مشکلی ندارد.

استحکام کششی بالای فولاد علاوه بر خاصیت ارتجاعی و شکل‌پذیری آن باعث می‌شود که خطوط لوله به طور ایمن برای فشارهای بسیار بالا مورد استفاده قرار گیرند. یک لوله فولادی کربنی را می توان بسیار نازک تر از خطوط لوله ساخته شده از سایر محصولات ساخت، بنابراین آنها ظرفیت حمل بیشتری نسبت به خطوط لوله سایر محصولات با قطر دقیق دارند.

2. سازگار با محیط زیست

استفاده از فولاد برای لوله ها نه تنها برای مردم بسیار ایمن تر است، بلکه برای زمین نیز ایمن تر است. تولید فولاد نیز سبز شده است. تقریباً نیمی از فولاد جهان در کارخانه‌های الکتریکی تولید می‌شود که از ضایعات بازیافتی استفاده می‌کنند و هیچ انتشار CO2 ایجاد نمی‌کنند.

3. مقرون به صرفه

برای هر فشار پیشنهادی، لوله مانیسمان را می‌توان بسیار نازک‌تر از لوله‌های ساخته شده از محصولات دیگر ساخت، بنابراین ظرفیت حمل بالاتری نسبت به لوله‌های مواد دیگر با قطر دقیق مشابه دارند. تامین کنندگان لوله های کربنی می دانند که خطوط لوله فولادی آنها ارزان تر از لوله های مسی است. استحکام بی نظیر لوله مانیسمان باعث افزایش دوام و کاهش نیاز به تعویض و تعمیر می شود.

تطبیق پذیری آن نیز آن را مقرون به صرفه می کند. ارائه دهندگان لوله مانیسمان می توانند لوله ها را در اندازه های زیادی از کمتر از یک اینچ تا بیش از 5 فوت بسازند.

لوله مانیسمان در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم است. لوله فولادی کربنی در حمل و نقل و خدمات تقریباً جامد است و برای این عامل خوب است که شبکه های آب را زیر جاده ها قرار دهید.

تولید فولاد نیز سبز شده است. تقریباً نیمی از فولاد جهان در کارخانه‌های الکتریکی تولید می‌شود که از ضایعات بازیافتی استفاده می‌کنند و هیچ انتشار CO2 ایجاد نمی‌کنند. برای هر فشار معین، خطوط لوله مانیسمان را می توان بسیار نازک تر از لوله های ساخته شده از سایر محصولات ساخت، بنابراین آنها توانایی حمل بالاتری نسبت به خطوط لوله سایر محصولات با اندازه بسیار مشابه دارند. ارائه دهندگان لوله مانیسمان می دانند که لوله مانیسمان آنها از لوله های مسی ارزان تر است.


https://kharidloleetesalat.tebyan.net/default.aspx?TopicID=-1



پنجشنبه 27 آبان 1400
بؤلوملر :