لوله های گالوانیزه چیست؟


لوله های گالوانیزه لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ روی فرو رفته اند. این نوع لوله ها معمولاً در خانه هایی که قبل از دهه 1960 ساخته شده بودند نصب می شدند.


لوله گالوانیزه به عنوان جایگزینی برای لوله سربی برای خطوط تامین آب اختراع شد. اما امروزه متوجه شده ایم که چندین دهه قرار گرفتن در معرض آب باعث خوردگی و زنگ زدگی لوله های گالوانیزه در داخل می شود.

این لوله ها می توانند به راحتی مسدود شده و شروع به خوردگی کنند و باعث کاهش فشار آب و همچنین سایر مشکلات پنهان شوند.

از آنجایی که خانه های قدیمی زیادی در سیدنی و اطراف آن وجود دارد، لوله های گالوانیزه به یک مشکل تبدیل شده اند.

لوله های گالوانیزه چه شکلی هستند؟

زمانی که لوله گالوانیزه برای اولین بار نصب می شوند، ظاهری شبیه به نیکل دارند. اما با بالا رفتن سن، لوله های گالوانیزه بسته به محیط آن بسیار دیرتر، روشن تر یا تیره تر به نظر می رسند.

ما همچنین خانه‌هایی را دیده‌ایم که لوله‌های آب در آن‌ها رنگ شده‌اند، بنابراین در نگاه اول تشخیص اینکه چرا به یک متخصص لوله‌کشی مجاز برای کمک به تشخیص مشکل نیاز دارید، دشوار است.

مشکلاتی که ممکن است در لوله های گالوانیزه رخ دهد -

فشار کم آب

به دلیل محدودیت خط، خوردگی در لوله های گالوانیزه می تواند باعث کاهش فشار آب در سراسر خانه شما شود.

توزیع نابرابر آب

اگر برخی از شیرهای شما فشار آب پایینی دارند، اما برخی دیگر فشار آب ندارند، این می تواند نشانه لوله های گالوانیزه باشد. خوردگی می تواند به طور ناهموار ایجاد شود.

تغییر رنگ آب

لوله های گالوانیزه می توانند آهن را آزاد کنند و باعث تغییر رنگ شوند. یک نشانه واضح از این لکه قهوه ای روی سینک چینی است.

نشت می کند

با توجه به زمان کافی، لوله های گالوانیزه زنگ زده و آسیب بیشتری به خانه شما وارد می کنند.

اگر در خانه ای با لوله کشی گالوانیزه هستید، ممکن است نیاز به بودجه برای تعمیر یا تعویض داشته باشید، زیرا این لوله ها عمر محدودی دارند.


https://steelflanges.farsiblog.com/1400/07/25/galvanizedpipe/


چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :