فولاد گالوانیزه برای اولین بار در اوایل دهه 1800 ساخته شد، اما تا دهه 1850 و 1860 رایج نشد. این با پوشش فولاد با روی مایع تولید می شود که مانعی در برابر خوردگی می کند و عمر مفید لوله ها را افزایش می دهد. لوله گالوانیزه به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی و ایمنی بهداشتی بهبود یافته، تا دهه 1960 به عنوان جایگزینی برای لوله های سربی استفاده می شد. امروزه اگر خانه یا کسب‌وکاری دارای لوله‌های فولادی گالوانیزه باشد، عمر مفید آن به پایان رسیده یا عمر مفید آن گذشته است. خوشبختانه، هنگام برخورد با لوله های فولادی گالوانیزه قدیمی خود گزینه هایی دارید.
لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه
در حالی که لوله های لوله کشی فولاد گالوانیزه بهتر از لوله های سربی در نظر گرفته می شوند، لزوماً خطر قرار گرفتن در معرض سرب را کاهش نمی دهند. ناگفته نماند، هنگامی که از لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه برای خطوط تامین آب استفاده می شود، واکنش بین پوشش روی و مواد معدنی موجود در آب مقیاس تشکیل می دهد که می تواند به طور چشمگیری طول عمر مورد انتظار را کاهش دهد.
فولاد گالوانیزه و سرب
فولاد گالوانیزه اولیه در روی طبیعی که خالص نشده بود و حاوی سرب بود غوطه ور شد. یکی دیگر از دوره های سرب، لوله های لوله کشی سربی موجود در منازل و مشاغل بود. با از کار افتادن لوله‌های سربی، صاحبان خانه و ساختمان‌ها بخش‌های لوله شکست خورده را با فولاد گالوانیزه جایگزین می‌کنند، که خطر سرب را کاهش نمی‌دهد، زیرا ذرات لوله‌های سربی موجود اغلب در خوردگی ایجاد شده در لوله‌ گالوانیزه گیر می‌کنند. اگر سیستم لوله کشی شهری حاوی لوله های سربی نیز باشد، این موضوع نیز صادق است زیرا ذرات سرب می توانند همراه با جریان آب حرکت کنند.
فولاد گالوانیزه و ساخت رسوب
فولاد گالوانیزه همچنین در هنگام استفاده برای لوله کشی مستعد رسوب گیری است. پوشش روی، چه خالص و چه ناخالص، با مواد شیمیایی و معدنی موجود در آب لوله کشی در تعامل است. این فعل و انفعال لایه ای از مقیاس را ایجاد می کند که با گذشت زمان ضخیم تر می شود و فشار آب و جریان آب را کاهش می دهد. این می تواند آنقدر شدید شود که داخل لوله را کاملاً ببندد و از رسیدن آب به وسایل آب جلوگیری کند.
تصمیم گیری برای تغییر یا تعویض لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه
اگر خانه، کسب و کار، مجتمع آپارتمانی یا ساختمان کاندو شما هنوز دارای لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه است، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید کل سیستم را جایگزین کنید، به دلیل خطرات احتمالی و مشکلات فشار آب، یا اینکه آیا این لوله ها را می توان با یک اپوکسی پوشش داد. پوشش یا آستر. حقیقت این است که بستگی به وضعیت لوله ها دارد.
تعویض لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه
اولین گزینه ای که اغلب به ذهن اکثر صاحبان ساختمان می رسد، جایگزینی تمام لوله های فولادی گالوانیزه با نوع دیگری از لوله مانند PEX، PVC، CPVC و مس است. با تعویض کامل لوله های گالوانیزه، مشکلات احتمالی سرب در لوله های شما برطرف می شود و مشکلات جریان آب، فشار و نشتی حل می شود.
طول عمر مورد انتظار لوله لوله کشی
وقتی صحبت از جایگزینی فولاد گالوانیزه با لوله های ساخته شده از مواد متفاوت می شود، بسته به نوع لوله ای که انتخاب می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که لوله ها از 20 تا بیش از 100 سال عمر کنند. با این حال، اگر فقط قصد دارید برخی از لوله های فولادی گالوانیزه خود را تعویض کنید، نباید از مس استفاده کنید زیرا مس و فولاد گالوانیزه مورد استفاده در یک سیستم لوله کشی می توانند خوردگی را تسریع کنند.
فولاد ضد زنگ - 100 سال یا بیشتر
مزایای تعویض لوله های فولادی گالوانیزه
هر لوله لوله کشی در ساختمان شما قابل تعویض است.
لوله‌های لوله‌کشی جدید برای چندین دهه عمر می‌کنند.
جریان و فشار آب به طور کامل بازیابی خواهد شد.
شما احتمال آلودگی سرب را در آب آشامیدنی خود کاهش خواهید داد.
معایب تعویض لوله های فولادی گالوانیزه
هزینه تعویض می تواند بسیار بیشتر از پوشش لوله های شما باشد.
برای رسیدن به لوله ها ممکن است لازم باشد سوراخ هایی در دیوارهای شما بریده شود.
تعویض لوله ها بیشتر از خط کشی آنها طول می کشد.
شما ممکن است نیاز به استخدام یک پیمانکار دوم برای جایگزینی دیوار خشک برداشته شده و فینیش داشته باشید.
پوشش لوله های لوله کشی فولادی گالوانیزه شما
به جای تعویض هر لوله لوله کشی فولادی گالوانیزه در ساختمان خود، ممکن است بتوانید لوله های خود را با اپوکسی پوشش دهید. پوشش لوله های خود با اپوکسی می تواند راه مقرون به صرفه تری برای بازسازی لوله های لوله کشی شما و از بین بردن نشتی، سرب و خوردگی آینده باشد.

https://galvanizedpipe.blogspot.com/2021/10/blog-post.html

سه شنبه 9 آذر 1400
بؤلوملر :