پلی وینیل کلراید یا لوله پلیکا پرمصرف ترین ماده برای تولید لوله های پلاستیکی است. لوله پلیکا سفت تر و محکم تر از اکثر ترموپلاستیک های دیگر است. ترموپلاستیک پلیمری است که پس از رسیدن به دمای مشخصی قابل قالب‌گیری می‌شود و پس از سرد شدن به حالت کاملاً جامد برمی‌گردد. لوله پلیکا را می توان در کاربردهای مختلفی از جمله زهکشی، تامین آب و مجرای برق اجرا کرد.

برخی افراد استدلال می کنند که این بهترین گزینه برای لوله کشی زیرزمینی نیست، زیرا نمی توان آن را به راحتی لوله های فلزی قرار داد. با این حال، یک مکان یاب الکتریکی زیرزمینی جدید به نام آشکارساز  لوله پلیکا روشی را متحول می کند که مردم مسیر لوله پلیکا مدفون را پیدا می کنند. تعیین محل  لوله پلیکا زیر سطحی می تواند دشوار باشد، بنابراین نیاز به یک فرآیند منحصر به فرد دارد. با استفاده از فناوری که در ابتدا برای اکتشاف ماه توسعه داده شده بود، آشکارساز لوله می تواند تقریباً هر ماده فلزی یا غیرفلزی مدفون شده را در اکثر انواع سطوح پیدا کند. این بدان معنی است که این نه تنها بهترین مکان یاب لوله پی وی سی است، بلکه یک مکان یاب عالی سیم، یاب لوله گاز و یاب کابل مدفون است.

 لوله پلیکا دارای استحکام کششی و مدول الاستیسیته نسبتاً بالایی است (شرح تمایل یک جسم به شکل گیری الاستیک). صنایع تشخیص اصلی آب و تشخیص فاضلاب از کارگران خود می خواهند که از حداکثر انحراف مطلع باشند یا بیشترین خمیدگی را که یک مجرای انعطاف پذیر خاص مانند لوله پلیکا می تواند تحمل کند. هنگامی که یک پیمانکار از  لوله پلیکا مدفون استفاده می کند، ضروری است که حداکثر انحراف لوله و همچنین فرآیند تعبیه را بررسی کند تا مطمئن شود که تحت فشار خاک اطراف دست نخورده باقی می ماند. هرچه  لوله پلیکا محکم تر تعبیه شود، استحکام بیشتری خواهد داشت زیرا فشار بار وزنی روی آن به جای اینکه به دیواره های لوله وارد شود، در قسمت های اطراف پخش می شود. آشکارساز لوله پی وی سی را می توان برای مکان یابی لوله پی وی سی زیرسطحی و لوله پلیکا زیرزمینی مورد استفاده در بسیاری از کاربردها مانند توزیع آب سرد، پردازش شیمیایی، آبکاری صنعتی و آبیاری استفاده کرد.

یکی دیگر از مواد رایج لوله کشی پلی پروپیلن (PP) است. طرفداران به شما خواهند گفت که سبک وزن است، اما به اندازه پلی اتیلن با چگالی بالا قوی است. لوله های پلی پروپیلن را می توان در دماهای بالا استفاده کرد، در حالی که سایر ترموپلاستیک ها مانند پلیکا نمی توانند گرما را تحمل کنند. لوله پلی پروپیلن در برابر بسیاری از معرف ها مانند اسید سولفوریک و سود سوزآور مقاوم است و همچنین در برابر سایش مقاوم است. کارشناسان تشخیص لوله می دانند که از PP با اسیدهای اکسید کننده قوی مانند هیدروکربن های کلردار استفاده نمی کنند. آشکارساز لوله پلیکا  می تواند تقریباً هر ماده زیرسطحی را با لبه پیدا کند، بنابراین بر اساس نوع ترموپلاستیک مورد استفاده در لوله ها تفاوتی قائل نمی شود.


https://www.tumblr.com/blog/pvcpipesblog


چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :